• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    پایان ماموریت آمنه احمدی در ریاست عمومی عواید

    14 حوت 1398
    آمنه احمدی که بیش از یک سال بعنوان رئیس عمومی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه ایفای وظیفه نمود، به حکم مقام ریاست جمهوری و لزوم دید رهبری وزارت مالیه امروز دوره کاری اش به پایان رسید. 
    خانم احمدی در جلسه خدا حافظی در تالار کنفرانس معینیت عواید و گمرکات، از فعالیت و تلاش های رئیسان، آمران و کارمندان در تحقق پالیسی و اهداف این ریاست سپاسگذاری نموده در سخنان خود گفت: “شما برای خودکفایی بودجه ملی دولت و یک افغانستان مرفه کار میکنید”.
    وی اظهار داشت: “تلاش های ریاست عمومی عواید و مستفویت های ولایات قابل ستایش است، و خدا را شکر گذاریم که در سال مالی گذشته به شکل بهتر به مردم و جامعه مسولیت ملی خود را ادا نمودیم. امروز با پایان یافتن دوره کاری من، یکبار دیگر از تمام آنهای که برای یک افغانستان بهتر کار میکنند سپاسگذاری مینمایم.” 
    خانم احمدی در سخنان خود از ریفورم های همچون اتصال سیستم سیگتاس با سیستم های سایر ادارات، ایجاد اداره واحد مالیه دهندگان بزرگ، توزیع نمبر تشخصیه حین اخذ شناسنامه الکترونیکی، تعیین چارچوب زمانی برای بررسی، ایجاد مادیول مالیه ثابت، تطبیق سیستم ارائه کننده اظهار نامه های الکترونیکی یا e-Filing در مرکز و ولایات، طرزالعمل تصفیه ابتدائی مالیاتی و صدور مکتوب در ۲۱ روز کاری، سیستم سیگتاس، آماده ساختن رهنمود و تعلیماتنامه قانون مالیه بر ارزش افزوده و ایجاد مادیول آن در سیستم سیگتاس یاد کرده از کارمندان این ریاست خواست تا با حفظ این دست آورد ها در تقویت آن تلاش نمایند.
    خانم آمنه احمدی همچنان از مالیه دهندگانی که مخلصانه مالیات خود را برای خودکفایی کشور پرداخت کرده اند تشکر کرد و افزود که تنها با اطاعت پذیری مالیاتی میتوان تا سال ۲۰۲۴ بودجه عادی را از عواید داخلی تمویل کرد. 
    در پایان این جلسه روئسا و آمرین ریاست عمومی عواید در صحبت های شان از کارکردن با آمنه احمدی ابراز خرسندی نمودند.
    پیش بسوی خود کفایی بودجه ملی
    مالیه ما، کشورما، آینده ما