• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    جلسۀ آگاهی دهی پرداخت مالیات به شکل آنلاین، در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان تدویر یافت

    1709670105073319936_n.jpg

    8 اسد 1398

    جلسۀ آگاهی دهی پرداخت مالیات به شکل الکترونیکی و آنلاین با حضور محترمه آمنه احمدی رئیس عمومی عواید وزارت مالیه، محترم الحاج خانجان الکوزی معاون اول هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و اشتراک مسئولین مالی و روابط با دولت و خدمات حقوقی اتاق، تعدادی از کارمندان ریاست عموی عواید و اعضای سکتور خصوصی در سالون ملاقات‌های ریاست هیئت عامل اتاق برگزار شد.
    محترم الکوزی ضمن اظهار خوش آمدید به خانم احمدی و اشتراک کنندگان جلسه، با یادآوری از مشکلات و چالشهای موجود فرا راه تطبیق قوانین کشور، از تلاشهای ریاست عمومی عواید و همکاری مشترک این اداره با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در راستای ایجاد تسهیلات و جمع‌آوری عواید مالیاتی ابراز خرسندی نمود.
    آقای الکوزی، از ایجاد سیستم جدید که به شکل الکترونیکی و آنلاین زمینه پرداخت مالیات برای متشبثین و اعضای سکتور خصوصی را فراهم می‌سازد، استقبال نموده و آن‌را یک اقدام نیک در جهت جمع‌آوری مالیات خواند.
    محترمه آمنه احمدی، از تلاشهای ریاست عمومی عواید در جهت ایجاد تسهیلات بیشتر برای مالیه دهنده‌گان به خصوص تصفیه مالیاتی متشبثین و اعضای سکتور خصوصی یادآور شده و تطبیق سیستم جدید و آنلاين را در همین راستا عنوان کرد.
    وی افزود، اقدام برای تطبیق این سیستم از تاریخ ۱۸ سرطان سال جاری آغاز شده و قرار است به تاریخ ۹ اسد رسماً افتتاح شود.
    سپس جزئيات تخنیکی این سیستم طی پریزینتیشن معلوماتی توسط محترم محمد سلیم کشاف رئیس سیستم عواید وزارت مالیه، به اشتراک کنندگان این جلسه تشریح گردید و به پرسشهای آنان جوابهای مقنع داده شد.