• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    سیستم خدمات الکترونیکی برای تسهیل مالیه دهنده‌گان افتتاح گردید

    9 اسد 1398

    محترمه آمنه احمدی رئيس عمومی عواید وزارت مالیه با تلاشهای فراوان و همکاری بانک جهانی سیستم خدمات الکترونیکی ارايه اظهارنامه مالیاتی را در هوتل انترکانتیننتال افتتاح نمود.
    در ابتدای جلسه، محترمه آمنه احمدی رئیس عمومی عواید وزارت ماليه ضمن استقبال و خوش آمديد به اشتراک کننده‌گان گفت: سیستم خدمات الکترونیکی بهترین راه برای جمع‌آوری مالیات به صورت شفاف است و ارتباط بین مامور مالیات و مالیه دهنده را کاهش داده از فساد جلوگیری میکند.
    خانم احمدی از نماینده‌گان بخش سکتور خصوصی به ویژه مالیه دهنده‌گان خواست تا با پرداخت مالیات خود افغانستان را به سمت خودکفایی سوق دهند.
    وی همچنان افزود: امیدوارم از این سیستم نهایت استفاده نموده و در این زمینه با ریاست عمومی عواید همکار باشید.
    علاوه بر این، معین وزرات اقتصاد اسماعیل رحیمی این ابتکار ریاست عمومی عواید و زحمات خانم آمنه احمدی را در این زمینه ستایش نموده اضافه کرد: “سیستم الکترونیکی باعث اصلاحات گردیده، وضعیت سکتور خصوصی را بهبود میبخشد، این سیستم برای تصفیه حسابهای مالیاتی، جلوگیری جرایم مالیاتی طراحی شده و مالیه دهنده میتواند در هر زمان و مکان از این سیستم استفاده نمایند.
    سپس محترم خان جان الکوزی رئیس اتاق تجارت و صنایع در کنار از اين ابتکار گفت: “در ادارت مالیاتی ضمن تسهیلات خوب طرز رفتار با ماليه دهنده‌گان نيز خوب شده است و ما متعهد به همکاری برای موفقیت این پروسه هستیم.
    الکوزی افزود: افتتاح سيستم خدمات الکترونيکی منجر به شفافيت و تقويت نظام مالياتی خواهد شد.
    علاوه بر محترمين فوق الذکر محترم شیرباز کمینزاده رئیس اتاق صنایع و معادن، خانم منیژه وافق رئیس اجرائيه اتاق تجارت زنان، آقای عبدالقدير بهمن رئیس اتاق تجارت بین المللی، نماينده‌گان اتحادیه ملی پیشه‌وران، انجینر جان محمد رئیس اداره سوابَق (SAWABAQ) و جمع از کثيری مالیه دهنده‌گان شرکت کردند.
    قابل ذکر است که مصوبه سیستم خدمات الکترونیکی به تاریخ هژدهم سرطان سال روان ۱۳۹۸ خورشيدی توسط کابینه جمهوری اسلامی افغانستان به منظور کاهش روند مراحل تصفیه مالیاتی، جلوگیری از ضیاع وقت مالیه دهنده، کاهش فساد و سنجش دقیق مالیات تصویب گردیده بود.