• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    سمینار آگاهی عامه در رابطه به پروسه مالیاتی برای نمایندگان اتحادیه ترانسپورت زمینی دایر گردید!

    25 سرطان 1403
    ریاست عمومی عواید وزارت مالیه سمینار آگاهی عامه یک روزه در رابطه به پروسه مالیاتی برای نمایندگان اتحادیه ترانسپورت زمینی طی نشستی در اکادمی ملی عواید و گمرکات دایر نمود.
    در این نشست مولوی ندا محمد صدیقی، رئیس خدمات حقوقی و پالیسی ریاست عمومی عواید، بلال احمد احدی آمر اکادمی ملی عواید و گمرکات و نمایندگان اتحادیه ترانسپورت زمینی اشتراک داشتند.
    مولوی ندا محمد صدیقی، در سخنان افتتاحیه این سمینار گفت، طی نشست متعدد با مسئولین این اتحادیه به این نتیجه رسیدیم که مشکلات آنها عدم آگاهی از اصول و مقررات مالیاتی می باشد. سمینار امروزی برای حل مشکلات شما یک گام اساسی و یک وسیله خوب برای افهام و تفهیم میان ادارات و مودیان مالیاتی بوده که مکلفیت های ادارات و مودیان مالیاتی را واضح و روشن می سازد که حدوداً (۸۰ فیصد) مشکلات مالیه دهندگان حل خواهد شد.
    وی از نمایندگان اتحادیه ترانسپورت زمینی خواست تا با استفاده از این سمینار از تمامی موارد مالیاتی آگاهی یابند و با درج مصارف و عواید حقیقی خویش در اظهارنامه ها در ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار عواید با ادارات مالیاتی همکار باشند.
    سپس مسئولین ریاست عمومی عواید طی پریزنتیشنی در رابطه به مالیات، انواع مالیات، پروسه مالیاتی، طرزالعمل ها، نورم های مالیاتی، لوایح، اظهارنامه و اهداف این ریاست برای نمایندگان اتحادیه ترانسپورت زمینی معلومات ارائه نموده و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ داده شد.