• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    سمینار آگاهی دهی در رابطه به پروسه مالیاتی برای نمایندگان سکتور صحی دایر گردید!

    19 سرطان 1403
    ریاست عمومی عواید وزارت مالیه سیمنار آگاهی دهی یک روزه در رابطه به پروسه مالیاتی برای نمایندگان سکتور صحی طی نشستی در تالار کنفرانس های اکادمی ملی عواید و گمرکات دایر نمود.
    در این نشست مولوی حافظ شاه حسین حسینی، رئیس عمومی عواید، مولوی ندا محمد صدیقی ، رئیس خدمات حقوقی و پالیسی ریاست عمومی عواید و نمایندگان سکتور صحی اشتراک داشتند.
    مولوی حافظ شاه حسین حسینی، رئیس عمومی عواید در سخنان افتتاحیه این سمینار گفت، ایجاد سهولت ها برای سکتور صحی و رسیدگی به مشکلات آنها از اولویت های امارت اسلامی می باشد. کاهش مالیات انتفاعی سکتور صحی از (۴) فیصد به (۳) فیصد یکی از سهولت های ایجاد شده برای سکتور متذکره محسوب می شود. همچنان شفاخانه های که جدیداً به فعالیت آغاز می نمایند درسال اول مالیات انتفاعی از آنها اخذ نمی گردد. رئیس عمومی عواید وزارت مالیه از نمایندگان سکتور صحی خواست تا با ادارات مالیاتی و دستگیری مردم مستضعف همکاری نمایند.
    مولوی ندا محمد صدیقی، رئیس خدمات حقوقی و پالسی ریاست عمومی عواید گفت، ریاست عمومی عواید متعهد به رعایت اصل عدالت در تطبیق مالیات بوده و تلاش نموده است حقوق مالیه دهندگان را تأمین کند. چنین سمینار آموزشی یک وسیله خوب برای افهام و تفهیم میان ادارات و مودیان مالیاتی بوده و در اطاعت پذیری مالیاتی آنها و تأمین اصل عدالت مالیاتی نقش مهم را بازی می کند. وی از نمایندگان سکتور صحی خواست تا با درج مصارف و عواید حقیقی خویش در اظهارنامه ها در ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار عواید با ادارات مالیاتی همکار باشند.
    در اخیر مسئولین ریاست عمومی عواید طی پریزنتیشنی در رابطه به مالیات، انواع مالیات، پروسه مالیاتی، طرزالعمل ها، نورم های مالیاتی، لوایح، اظهارنامه و اهداف این ریاست برای نمایندگان سکتور صحی معلومات ارائه نموده و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ داده شد.