• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه با معاون اداره اوچای ملل متحد در افغانستان دیدار نمود

    1 سنبله 1402
    چهارشنبه، ۱ سنبله ۱۴۰۲ هـ.ش
    الحاج شیر محمد مشفق رئیس عمومی عواید در حضورداشت مولوی حافظ شاه حسین حسینی معاون حمایوی عواید و مولوی نداء محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی و پالیسی عواید با محمد زید خاطر معاون اوچا یا اداره هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد در دفتر کار خویش دیدار نمود.
    در این نشست، رئیس عمومی عواید گفت: با استقرار امارت اسلامی افغانستان مشکلات اساسی و اصلی مردم حل شده است و در صورت وجود مشکلات فرعی، آن مشکلات نیز در حال حل شدن اند. خواست ما از سازمان ملل متحد این است تا به صورت منصفانه دست‌آوردهای این نظام اسلامی را در بخش های مختلف از جمله بخش های امنیتی، اقتصادی و انکشافی انعکاس دهد.
    سپس معاون اوچا گفت: ما بابت امنیتی که شما تامین کرده اید به مقام رهبری نظام و به شما تبریک می‌گوییم، در سایه آن می توانیم به راحتی در سراسر افغانستان سفر نماییم، ما تصدیق می‌کنیم که وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است و این مدیریت خوب امارت اسلامی را نشان می دهد. ما به این واقف هستیم که هماهنگی و همکاری با ادارات ذیربط افغانستان باعث می شود تا برنامه های خود را به خوبی اجرا نماییم.
    در ادامه معاون اوچا از رهبری ریاست عمومی عواید خواهان همکاری در امور مالیاتی موسسات همکار با این نهاد شد.
    در خاتمه آقای صدیقی رئیس خدمات حقوقی عواید گفت: ما نه تنها که هیچگونه مالیه‌ای از کمک های بشردوستانه اخذ نمی نماییم بلکه برای همه موسسات خصوصاً موسسات فعال در زمینه توزیع کمک های بشردوستانه روند اعطای معافیت مالیاتی را در مقایسه به گذشته تسهیل نموده ایم. در صورت موجودیت هرگونه ملاحظه‌ای ما در قسمت حل آن همکاری خویش را ابراز می داریم.
    جلسه با ابراز قدردانی از همکاری های مقامات امارت اسلامی از سوی این مسئول سازمان ملل متحد، خاتمه یافت.