• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    رئیس خدمات حقوقی عواید با نمایندگان شرکت های ترانسپورتی دیدار کرد

    2 جوزا 1402
    ۱ جوزا ۱۴۰۲/ ۲ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۴
    ندا محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه با نمایندگان شرکت های ترانسپورتی تمام ولایات کشور در دفتر کاری مقام ریاست عمومی عواید دیدار نمود.
    نمایندگان شرکت های ترانسپورتی مشکلات خود را در زمینه مالیات ترانسپورتی با مسولین این ریاست در میان گذاشتند و از رهبری ریاست عمومی عواید خواستند تا مشکلات موجود را حل نموده و در بخش جمع آوری عواید و معاینات تخنیکی وسایل نقلیه (موترها) تسهیلات لازم را برای شان ایجاد نماید.
    نمایندگان شرکت های ترانسپورتی پیشنهاد کردند که جواز سیر وسایل نقلیه(موترها) باید همزمان با معاینه تخنیکی به آنها داده شود و مالیه بر اساس مدل موترها اخذ گردد.
    محترم ندا محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه به نمایندگان شرکت های ترانسپورتی اطمینان داد تا مشکلات آنان با در نظرداشت قانون حل نمایند و افزود که حقوق مالیه دهندگان با ریاست عمومی عواید وزارت مالیه بوده و تلاش می کنند در بخش مالیات تسهیلات بیشتری برای مالیه دهندگان ایجاد نماید.
    همچنان از سوی مسئولین ریاست مذکور به نمایندگان شرکت های ترانسپورتی اطمینان داده شد که به منظور ایجاد شفافیت، ریاست عمومی عواید مالیات را به شکل فزیکی نه؛ بلکه از طریق سیستم جمع آوری میکند.
    قابل ذکر است که روز های پیش تسهیلات و معافیت های زیادی از سوی مقام عالی رهبری برای مالیه دهندگان ایجاد گردید.