• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    تدویر نشست مجازی (ویدئو کانفرانس) با مستوفیت‌های ولایات کشور به منظور ارزیابی نظام مالیاتی افغانستان

    23 حمل 1402
    ۲۰ رمضان‌المبارک ۱۴۴۴/ ۲۲ حمل ۱۴۰۱
    رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه در نظر دارد تحقیق و نظرخواهی‌ای را در زمینۀ گردآوری معلومات به منظور ارزیابی و تجدید نظر بر نظام مالیاتی افغانستان آغاز نماید.
    از آنجایی که اکثر تجار، صنعتکاران و مؤدیان مالیات از قوانین مالیاتی نافذۀ موجود به دلیل بسا از موارد آن خرسند نیستند، از اینرو رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه خواسته است تا با انجام ارزیابی همه جانبه، بر آن تجدید نظر نماید.
    نخستین نشست ارزیابی و تجدید نظر قوانین مالیاتی، پالیسی‌ها و استراتیژی اصلاحات (رِفورم) آنها با در حضورداشت آقای الحاج شیر محمد مشفق رئیس عمومی عواید، آقای معراج محمد معراج معاون عملیاتی این ریاست، آقای نداء محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی و پالیسی عواید، آقای حافظ شاه حسین حسینی رئیس انکشاف و انسجام عواید ولایات و با اشتراک مقامات مستوفیت‌های ولایات کشور و آمرین ریاست عمومی عواید دایر گردید.
    هدف از تدویر این سلسله جلسات تحقیق، ارزیابی و تجدیدنظر بر چگونگی جمع‌آوری عواید در نظام مالیاتی کشور می باشد.
    ذریعه این تحقیق طرح‌ها، نظریات و پیشنهادات تاجران، صنعتکاران، مالیه دهندگان و آگاهان درباره مالیات گردآوری شده و برای عملی سازی آن از روش ساحوی مختلط استفاده به عمل می‌آید.
    معلومات دست اول توسط پرسشنامه‌ها و گفت‌وشنودهای رو به رو تحصیل و سپس از طریق برنامه‌های ذیربط تکنالوژیکی تحلیل خواهند شد.