• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    سفر هیئت رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه به ولایت ننگرهار

    20 حمل 1402
    ۱۶ رمضان‌المبارک ۱۴۴۴ / ۱۸ حمل ۱۴۰۲
    رهبری ریاست عمومی عواید به ریاست آقای الحاج شیر محمد مشفق رئیس عمومی عواید و در حضورداشت آقای معراج محمد معراج معاون عملیاتی این ریاست، آقای نداء محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی و پالیسی عواید و آقای حافظ شاه حسین حسینی رئیس انکشاف و انسجام عواید ولایات به ولایت ننگرهار روز جمعه ۱۶ رمضان‌المبارک غرض بازدید از مستوفیت آن ولا در راستای حل یک مسئله مالیاتی و بررسی کارکردهای آن سفر نمودند.
    این سفر کاری غرض تامین هماهنگی و حسن تفاهم میان مسئولین مستوفیت و مالکین جایدادها در آن ولایت صورت گرفت. از آنجایی که مسئولان مستوفیت آن ولایت خواهان بررسی ساحوی جایدادهای مالکین آن ساحات و سنجش مالیات آنها براساس آن بودند و مالکین جایدادها به آن قناعت نداشتند، بل خواهان ابقای پروتوکل به جا مانده از اداره سابق بودند نه تطبیق قانون مالیات بر عایدات. هیئت رهبری ریاست عمومی عواید با تبیین مسائل شرعی و ارزشهای نظام اسلامی مالکین جایدادها و مسئولین مستوفیت را به همکاری، حسن تفاهم و ترویج فرهنگ اطاعت پذیری مالیاتی رهنمون ساخت.
    نشست متذکره منتج به استقبال از فیصلۀ رهبری ریاست عمومی عواید و اطاعت پذیری مالکین جایدادها در آن ولایت گردید و هیئت مع‌الخیر در همان روز به کابل عودت نمود.