• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه، در ولایت غزنی با متشبثین بخش صحت و نمایندگان اصناف آن ولايت دیدار نمود

    20 حمل 1402
    ۱۵ رمضان‌المبارک ۱۴۴۴ / ۱۷ حمل ۱۴۰۲
    رهبری ریاست عمومی عواید به ریاست آقای الحاج شیر محمد مشفق رئیس عمومی عواید و در حضورداشت آقای معراج محمد معراج معاون عملیاتی این ریاست، آقای نداء محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی عواید و آقای حافظ شاه حسین حسینی رئیس انکشاف و انسجام عواید ولایات به ولایت غزنی سفر نمودند.
    این سفر کاری غرض بررسی حضوری وضعیت مالیات شفاخانه‌ها و کلینیک‌های خصوصی و دیدار با نمایندگان اصناف آن ولایت صورت گرفت. از آنجایی که مسئولان شفاخانه‌ها و کلینیک‌های خصوصی آن ولايت به سنجش مالیه وضع شده قناعت نداشتند، هیئت رهبری ریاست عمومی عواید از روی وظیفه شناسی از نزدیک با آنها دیدار نموده و رئیس خدمات حقوقی عواید قانون مالیات بر عایدات و طرزالعمل تعیین عواید ناخالص نهاد‌های صحی را برای آنها تشریح نمود که با کسب معلومات درباره این قانون و طرزالعمل مزبور قناعت آنها حاصل گردید و آنها از هیئت اعزامی عواید قدردانی نمودند. در ادامه این هیئت با نمایندگان اصناف این ولایت نیز دیدار نموده و با آگاهی بخشی رضایت خاطر آنها را نیز کسب نمود.
    در این نشست‌ها آقای الحاج شیر محمد مشفق رئیس عمومی عواید تأکید کرد: نظام اسلامی نظام ترحم و شفقت است، این نظام اراده ندارد که مالیات را بر مردم افزایش دهد، با وجودی که نسبت به نرم گذشته نرم اخذ مالیات را کم نموده است باز هم اراده دارد سهولت های بیشتر برای هموطنان مان و مؤدیان مالیات فراهم بسازد و در آینده مالیات را بیشتر از این کمتر بسازد.