• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    رئیس مالیه دهندگان کوچک ریاست عمومی عواید با هیئت رهبری اتاق پیشه‌وران و دکانداران دیدار نمود

    11 عقرب 1401
    ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۴ قمری/ ۱۱ عقرب ۱۴۰۱ خورشيدی
    آقای انجنیر عبدالله حیدری رئیس مالیه دهندگان کوچک ریاست عمومی عواید با هیئت رهبری اتاق پیشه‌وران و دکانداران افغانستان در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دیدار کرد.
    در این نشست آقای محمد نادر قرغه‌ای رئیس اتاق پیشه‌وران و دکانداران به نمایندگی از همه اعضای این اتاق به ایراد سخن پرداخته و ضمن استقبال و اظهار امتنان در رابطه به تنزیل نورم مالیاتی مالیه اصناف از (1.5) فیصد به (0.5) فیصد از سوی وزارت مالیه، نظرات و پیشنهادات این اتاق را با آقای انجنیر عبدالله حیدری رئیس مالیه دهندگان کوچک ریاست عمومی عواید شریک ساخت.
    به تعقیب آن آقای حیدری سخنان سایر اعضای این اتاق را نیز استماع و در رابطه به سخنان آن‌ها بیان داشت: فراهم سازی تسهیلات و احترام گذاشتن به خواسته‌های مردم ما به ویژه اصناف (دکانداران و کسبه‌کاران) محترم از وظایف و مسئولیت‌های ما می‌باشد؛ هدف ما از تقلیل نورم مالیاتی اصناف، دستگیری و کمک با مردم ما، تشخیص مالیه حقیقی و تأمین شفافیت می‌باشد. تأکید کنم که درجه بندی و تثبیت مالیات بر اساس معیار‌ها صورت می‌گیرد، اجازه نمی دهیم که بر مردم ما و یا به حق بیت المال ما ظلم شود؛ در مقابل بر اصناف محترم نیز لازم است به تعهد خویش در زمینه همکاری برای کامیابی این روند ملی عمل نمایند.
    در ادامه از آقای عبدالولی نوری معاون تخنیکی ریاست عمومی عواید و کفیل معینیت عواید و گمرکات غرض اشتراک به این نشست در راستای جلوگیری از ضیاع وقت در امر تصمیم‌گیری دعوت به عمل آمد که ایشان نیز به این نشست حضور یافت، رهنمودهای مقتضی را به سمع اشتراک کنندگان رسانیده و برای حل مشکلات بسا از صنف‌ها تصامیم مناسب اتخاذ گردید.