• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    همایش اختتامیه برنامه آموزشی برای کارمندان قراردادی بخش درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف ریاست عمومی عواید وزارت مالیه

    ویب.jpg

    31 سنبله 1401
    همایش اختتامیه برنامه آموزشی برای کارمندان قراردادی بخش درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف ریاست عمومی عواید وزارت مالیه
    ۲۵ صفرالمظفر ۱۴۴۴ / ۳۱ سنبله ۱۴۰۱
    همایش اختتامیه برنامه آموزشی کارمندان قراردادی بحش درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف مربوط مستوفیت های زون مرکز(پروان، پنجشیر، کاپیسا، میدان وردگ و غزنی) به استثناء ولایت کابل، در اکادمی ملی عواید و گمرکات و تالار های مستوفیت های ولایت های متذکره از طریق تنظیم جلسه مشترک زوم کانفرانس با اشتراک کارمندان قراردادی فوق الذکر، در حضورداشت محترمین الحاج معراج محمد معراج رئیس عمومی عواید وزارت مالیه، انجنیر عبدالله حیدری رئیس مالیه دهندگان کوچک ریاست عمومی عواید و مستوفی های آن ولایات، برگزار گردید.
    در نخست آقای انجنیر عبدالله حیدری رئیس مالیه دهندگان کوچک، گزارش روند اخذ امتحانات تحریری و تقریری، استخدام و آموزش کارمندان قراردادی بخش درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف را با رئیس عمومی عواید و اشتراک کنندگان شریک ساخت.
    سپس آقای معراج محمد معراج رئیس عمومی عواید وزارت مالیه با قدردانی از تلاش های هدفمند تمامی کارمندان این ریاست در راستای به موفقیت رسانیدن این پروسه ملی خطاب به کارمندان جدیدالشمول گفت: پروسه ملی درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف تهداب بنیاد (Foundation Base) مالیات و بیت المال کشور را تشکیل می دهد. خوشحال هستیم که الله متعال (ج) از طریق امتحانات سراسری و شفاف استعداد های درخشان چون شما را نصیب ما فرمود. ما با برگزاری امتحانات تحریری و تقریری ملی و شفاف تعهد خویش را در قبال شما ادا کردیم شما نیز ملزم هستید به تعهد خویش در قبال مردم و نظام خویش پابند و مسئول باشید. این نظام، نظام الله (ج)، محمد رسول الله (ص) و نظام قرآن است. همان مسئولیت را که ما در قبال نظام داریم همان مسئولیت را ملت نیز در قبال نظام دارند، صیانت و تقویت نظام مسئولیت و امانت بزرگ است. شهدای ما این نظام را با فداکاری و جان نثاری به ما سپردند آنها مسئولیت خویش را اداء نمودند؛ حالا بر ماست تا مسئولیت و وجیبه خویش را در قبال این نظام به سهم خویش اداء نماییم. ما باید کار کردن برای نظام اسلامی را عبادت بدانیم. کار شما حساس است، بر اساس تثبیت شما مالیه اخذ می گردد. 
    در ادامه از راهیافتگان این روند پرسید: آیا این وعده را به ما می سپارید که از بیت المال حفاظت می کنید؟ همه با اشتیاق دستان خویش را بلند برده و در زمینه تعهد سپردند. سپس افزود: بیت المال را باید بر سرمایه های شخصی مان ارجحیت بدهیم. هرچند مالیه دهندگان ما مالیه ی اندکی خواهند پرداخت، اما از آنجایی که ما دامنه فساد، زورگیری و ارتشاء را چیده ایم، از این رو مالیه و عواید ما تامین کننده بودجه ملی ما می باشد. در هنگام تثبیت و درجه بندی از ا خلاق حسنه کار بگیرید تا با آگاهی دهی آنها را تشویق و ترغیب به ارائه معلومات دقیق درباره عواید شان نمایید. هیچ فرد و مقامی شما را نمی تواند وادار نماید تا خلاف آموزه ها و قانون درجه بندی و تثبیت نمایید. ما از همه برادرانی که در این پروسه کامیاب شده اند می خواهیم که عملا ثابت سازند که: چگونه شفافیت تامین می گردد؟ چگونه نورم مالیاتی تطبیق می گردد؟ بر همه ما و شما لازم است بخاطر کسب رضایت الله متعال از مادیگرایی و مادیات حذر نماییم. عنقریب (۱۰۵۶) تن از در سراسر افغانستان در زمینه درجه بندی و تثبیت مالیه اصناف کار خویش را آغاز می نمایند؛ شفافیت و اجتناب از فساد را نصب العین خویش قرار دهید، در تقویه نظام اسلامی از هیچ سعی و تلاشی دریغ مورزید، زیرا اگر نظام اسلامی برای ما ارزش نباشد دیگر هیچ ارزشی نخواهیم داشت. 
    شما باید تصویری از امارت اسلامی باشید. حالا ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، دشمن پیشبینی می کرد که در ظرف شش ماه اقتصاد ما به هم خواهد ریخت، اما لله الحمد با جلوگیری از فساد، اقتصاد کشور رو به بهبود می باشد. مطمئناً که عواید برای رفاه و ارائه خدمات به ملت جمع آوری می گردد.
    در خاتمه به پرسش های حضار پاسخ ارائه گردید.