• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه با اعضای اتاق صنایع و معادن دیدار کرد.

    0M1A6255.JPG

    4 میزان 1401
    ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۴ / ۴ میزان ۱۴۰۱ 
    رهبری ریاست عمومی عواید وزارت مالیه در حضورداشت و تحت قیادت محترم ملا محمد ناصر “آخوند” معین عواید و گمرکات این وزارت با مسئولین و اعضای اتاق صنایع و معادن افغانستان در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات دیدار نمود.
    در نخست مسئولین اتاق صنایع و معادن افغانستان از کارکردها و تلاش های رهبری وزارت مالیه در راستای حمایت از صنعتکاران و متشبثین کشور ابراز قدردانی نمودند و به نمایندگی از آنها آقای شیرباز “کمین زاده” رئیس اتاق صنایع و معادن و تنی چند دیگر از اعضای این اتاق خواست ها و پیشنهادات خویش را که در زمینه بررسی عواید مربوط پنج سال گذشته شرکت های شان را با رهبری اداره مالیات شریک ساختند. 
    محترم ملا محمد ناصر “آخوند” معین عواید و گمرکات وزارت مالیه ضمن استقبال از نظریات آنها گفت: ما اراده داریم که مشکلات باقی مانده از حکومت گذشته رفع گردند و رشد و ترقی بخشیدن صنایع کشور از اهداف ماست. در ادامه به رهبری ریاست عمومی عواید هدایت سپرد تا در صورت امکان، راه حل اصولی برای حل مشکل آنها پیدا شود. 
    سپس الحاج معراج محمد “معراج” رئیس عمومی عواید اظهار داشت: شرکت ها در اظهارنامه های خویش نباید از کذب و فریب کار بگیرند. از آنجایی که بسا از مالیه دهندگان درباره امور مالیاتی شان معلومات نادرست و ناقص را با اداره مالیات شریک می نمایند، ریاست عمومی عواید ناگزیر به اقدامات تعقیبی قانونی چون بهره گیری از بررسی و استخبارات مالیاتی مبادرت می ورزد. آن هم در صورتی است که نخست دوسیه مالیاتی مالیه دهنده، مورد تحقق ابتدایی و تحلیل خطر قرار می گیرد در صورت ضرورت به بخش بررسی معرفی می گردد. هرگاه مطابق درخواست این شرکت ها از بررسی نمودن حذر نماییم، چگونه قادر خواهیم بود تا از حق بیت المال دفاع و حفاظت نماییم. مالیه دهندگان محترم در صورت مواجه شدن با جزئی ترین مورد فساد در این اداره می توانند آواز خویش را بلند نمایند و رهبری این اداره در اسرع وقت فساد و مفسد از این اداره حذف می نماید؛ در غیر آن صورت تا آماده نشدن مالیه دهندگان به عدم فریب و فرار از پرداخت مالیه واقعی ریاست عمومی عواید تکلیف خویش می داند تا با بهره گیری از مسیر های قانونی از ضیاع بیت المال و حقوق ملت جلوگیری نماید. ریاست عمومی عواید در صدد احیای اقتصاد رسمی و از میان برداشتن اقتصاد غیررسمی در کشور است. شرکت ها باید در زمینه پیشبرد بهتر و رسمی امور مالیاتی خویش محاسب مالیاتی استخدام نمایند. بررسی برای ارتقاء ظرفیت اداری و کاری مالیه دهنده صورت می گیرد. شرکت و مالیه دهنده ای که اظهارنامه خویش را به طور درست پر نماید ضرورت به بررسی نخواهد داشت. 
    در ادامه آقای عصمت الله سلیمی رئیس بررسی ریاست عمومی عواید از شفافیت و سرعت بجا در امور بررسی اسناد مالیاتی مالیه دهندگان اطمینان داده افزود: در ریاست بررسی یک گروه کاری مشخص برای بررسی امور مالیاتی صنعتکاران تنظیم کرده ایم و بدون تخطی در کمال شفافیت کاری در خدمت صنعتکاران و تاجران کشور می باشند.
    نشست با اظهار خشنودی و سپاس از سوی اعضای اتاق صنایع و معادن خاتمه یافت.