• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    نشست حمایوی وزارت مالیه از پیشه‌وران و دکانداران برگزار گردید

    1.jpg

    30 اسد 1401
    دوشنبه، ۲۹ سنبله ۱۴۰۱هـ.ش
    نشست حمایوی ریاست عمومی عواید وزارت مالیه از پیشه‌وران و دکانداران با حضور مقامات عالی رتبه دولتی در هوتل انترکانتیننتال برگزار گردید.
    در این دیدار الحاج ملا هدایت الله بدری وزیر مالیه، مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزراء، نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت، معراج محمد معراج رییس عمومی عواید، رؤسا، مستوفیان، نمایندگان جامعه پیشه‌وران، استادان پوهنتون و کارمندان وزارت مالیه اشتراک داشتند.
    در ابتدا الحاج ملا هدایت الله بدری وزیر مالیه ضمن خوش آمدید به حاضرین گفت: خوشحالم که در این نشست حمایوی وزارت مالیه از یک کتله بزرگی اقتصادی کشور (پیشه‌وران و دکانداران) شرکت می کنم. یکی از اهداف بزرگ وزارت مالیه حمایت از تجار، سرمایه گذاران و پیشه‌وران است، که نمونه ای بهتر آن  کاهش نورم مالیاتی میباشد. وزارت مالیه خدمات بهتر را به همین منظور ارائه کرده است که باعث ایجاد تسهیلات زندگی، مناسب نگه داشتن قیمت ها در بازار، انجام تثبیت مالیات مالیه دهندگان به صورت شفاف و در مالیات اصناف با همه برخورد یکسان صورت گرفته است. وی افزود که درب های وزارت مالیه به روی مردم همیشه باز میباشد، هر مشکلی که مالیه دهندگان با آن مواجه باشند حل خواهد شد. وی همچنین از مالیه دهندگان خواست تا در تثبیت مالیات کمک کنند و کشور را به طور مشترک از مشکلات جاری نجات داده تا پیشرفت اقتصادی ایجاد شود.
    پس از آن، معراج محمد معراج رئیس عمومی عواید، در مورد وضیعت عمومی عواید ملی یادآور شد و گفت: ما با اخلاص همه جانبه از پیشه‌وران، دکانداران، تجار ملی و سرمایه گذاران حمایت می کنیم، برایشان تسهیلات ایجاد کرده و تشویق شان میکنیم تا عواید خود را با دولت شریک سازند. وی افزود، امارت اسلامی به وعده های خود پابند بوده که نمونه بهتر آن کاهش نورم مالیات و کاهش فساد در سطح وزارت میباشد. او گفت، تکمیل بودجه ملی نیازمند عزم قوی، همکاری مشترک و احساس ملی میباشد که این کار توسط مالیه دهندگان ثابت شده است. او به پیشه‌وران و مالیه دهندگان وعده سپرد که یک افغانی ایشان را هم بیهوده مصرف نکند، اما اگر شما یک افغانی مالیه را به هدر دهید، به این معناست که حق ۴۰ میلیون انسان را زیر پا نموده اید.
    مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس الوزراء ضمن بیان ارزش کارکرد های پیشه‌وران و دکانداران افزود: کاهش نورم مالیاتی بر اساس لطف ویژه کابینه یک اقدام نیک بوده که این اقدام بر ارزش اقلام خوراکی در بازارها نیز تأثیر می گذارد، امید است که دکانداران آن را عملی نموده تا ملت نیز فایده آن را حس نماید. وی افزود، هر کار خیری که دولت و  تجار در حق ملت انجام می دهند باید مورد تقدیر قرار گیرد تا با همکاری یکدیگر دولت خودکفا بسازیم.
    صدیق الله قریشی رئیس اتحادیه اصناف کابل نیز صحبت کرد و افزود که همکاری و موجودیت مردم با دولت ناکامی نیست، بلکه این ملت دوش به دوش با مجاهدین ایستاده بودن و اکنون از ایشان انتظار انجام کارهای نېک را دارند. وی افزود، مردم مالیات را جبری می خوانند، زیرا نظام های قبلی کار اساسی برای آنها انجام نداده است و اکنون از شما خواستار عدالت و انصاف هستند تا حاصل مالیه پرداخت شده خود را بیبینند.
    قابل یادآوریست که در این نشست برخی از اشتراک کنندگان در خصوص اهمیت پرداخت مالیات، بُعد اسلامی، معیارهای بین المللی و مطابق شرایط کنونی سخنرانی نمودند و در اخیر نشست تعدادی از مستوفیان به منظور کارکردهای نیک شان نیز تقدیر گردید.