• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    ورکشاپ آموزشی اداره امور مالیات افغانستان، سیستم ها و منابع عایداتی ذیربط آن

    9 سرطان 1401
    ۹ سرطان ۱۴۰۱/ ۱ ذی الحجه ۱۴۴۳
    کارگاه آموزشی یک روزه به ارتباط اداره امور مالیات افغانستان، سیستم ها و منابع عایداتی آن از سوی ریاست عمومی عواید معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه برای محصلین پوهنحی های اقتصاد و اداره تجارت پوهنتون جهان در تالار جلسات این پوهنتون دایر گردید.
    داکتر عبدالحکیم نوری رئیس پوهنتون جهان در سخنرانی افتتاحیه اش گفت: بسیار خرسندیم که تیم مسلکی وزارت مالیه به اداره این پوهنتون تشریف آورده و برای محصلین ما ورکشاپ ارزشمند برگزار می نماید و این پسندیده است که آنها آگاه شوند افغانستان کدام انواع مالیه، سیستم ها و منابع عایداتی را دارا می باشد.
    این کارگاه آموزشی از جانب آقای عبدالولی نوری معاون تخنیکی ریاست عمومی عواید به پیش برده می شد. ایشان در پریزنتشن خویش به روند و انکشاف تاریخی مالیات افغانستان، ضرورتِ تعدیل قوانین مالیاتی، انواع مالیات با توجه به قوانین مالیاتی(مالیات بر عایدات، مالیات بر معاملات انتفاعی، مالیات موضوعی، مالیات ثابت، مالیات انتقال ملکیت ها و دارایی ها)، معافیت مالیاتی، تعیین و تحویل مالیات، روش های پرداخت مالیات، حقوق و مکلفیت های مالیه دهندگان و سایر جنبه ها روشنی همه جانبه انداخت.
    در خاتمه ورکشاپ از سوی محصلین پرسش هایی درباره موارد فوق الذکر پیشکش گردید که در پاسخ، معاون تخنیکی ریاست عمومی عواید جواب های همه جانبه ارائه نمود.