• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    چهارمین دوره آزمون محاسبین مالیاتی برگزار شد

    b.jpeg

    4 سرطان 1401

    ۴ سرطان ۱۴۰۱/ ۲۵ ذي‌القعده ۱۴۴۳
    از سوی ریاست خدمات حقوقی و پالیسی ریاست عمومی عواید مربوط معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه چهارمین دور امتحان محاسبین مالیاتی از متقاضیان گزینش شده، در آکادمی ملی گمرکات و مالیات اخذ گردید.
    به همین ارتباط نشستی دایر گردیده بود  و در سخنرانی افتتاحیه آن آقای معراج محمد معراج سرپرست معینیت عواید و گمرکات و رئیس عمومی عواید وزارت مالیه گفت: هرگاه در راستای گردآوری مالیات شفاف دوش به دوش ادارات مالیاتی کار نمایید و به بیت المال عواید به گونه شفاف جمع‌آوری گردد، در زمره عبادت شما محاسبه خواهد گردید. اگر کسی سعی کند از مالیات فرار نماید و شما راپور آن را با اداره مالیاتی شریک سازید، این عمل جلوگیری از دزدی بوده و عین عبادت خواهد بود.
    آقای معراج افزود: همین شما هستید که حیثیت پل را میان اداره مالیاتی و مالیه دهنده دارید و من شما محاسبین مالیاتی را همچون دست راست ادارات مالیاتی می‌دانم که باعث تسهیل امور ادارات مالیاتی می‌گردید و از طریق شما در زمینه پیشکش اظهارنامه‌های مالیاتی شفاف در حد عدم لزوم سوق یافتن به بررسی، اطمینان حاصل خواهیم کرد و در این قسمت متعهد بودن شما لازم است.
    سپس آقای عبدالولی نوری معاون تخنیکی ریاست عمومی عواید راجع به ارزش محاسبین مالیاتی سخنرانی همه جانبه نموده و گفت: ما که شما را با توجه به دانش و اهلیت علمی تان گزینش (شارت لیست) کرده‌ایم. بدانید که به شما یک امانت سپرده خواهد شد و آن این که در کنار داشتن وظیفه پل ارتباطی میان اداره مالیاتی و مالیه دهنده؛ امین نیز خواهید بود. زیرا نه حق ملت در نزد مالیه دهنده بماند و نه از مالیه دهنده مالیه زیاد گرفته شود؛ مبادا ظلم صورت بگیرد، بناءً در این بخش توازن لازم است.
    آقای نوری در ادامه سخنانش، افزود: این که بالای شما همچون محاسب مالیاتی اعتماد می‌شود، باید در اجتماع و به ویژه در نزد ادارات مالیاتی به حدی اعتماد کسب کنید که با پیشکش شدن اظهارنامه مالیاتی آماده شده از جانب شما، گفته شود که اظهارنامه مالیاتی تهیه شده توسط این محاسب قابل اعتماد بوده و این اظهارنامه و دوسیه به بررسی سپرده نشود.
    در اخیر آقای ندا محمد صدیقی رئیس خدمات حقوقی و پالیسی ریاست عمومی عواید، در رابطه به چگونگی امتحان به ایراد سخنان همه جانبه پرداخت، با توزیع شدن اوراق امتحانی، از گزینش شده‌ها امتحان اخذ گردید که نتایج آن به زودی اعلان خواهد گردید.