• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    مالیه مصرف نیست، بلکه تقویت بیت المال و آسایش مردم است

    2.JPG

    20 دلو 1400
    ۱۹ دلو ۱۴۰۰ خورشيدی
    محترم معراج محمد معراج رئیس عمومی عواید مربوط معینیت گمرکات و عواید وزارت مالیه در یک نشست همکاری مشترک وزارت صنعت و تجارت و اتاق‌های پیشه‌وران و دوکانداران تحت عنوان اولین نمایشگاه تولیدات داخلی پیشه‌واران، مؤلدین و تشبثات کوچک در رشد اقتصادی کشور از نگاه شرعی امر بالمعروف و نهی از منکر اشتر اک نمود.
    معراج محمد معراج در سخنرانی خویش گقت: مالیه مصرف نه، بلکه مالیه سرمایه‌گذاری است که جهت آینده درخشان نسل آینده در بیت المال جمع‌آوری می‌شود و برای آسایش و پیشرفت مردم عامه به مصرف رسانده می‌شود که فرد فرد در بیت المال حق دارند؛ پس لازم است مالیه را به شکل صدقه پرداحت نمائیم که کشور ما را به سوی پیشرفت و با جهان همسان سازد.
    آقای معراج خاطر نشان ساخت، اینکه نمایندگان پیشه‌وران و دوکاندارن مطالبه نموده بود که مالیه ما چهل تا پنجاه فیصد کاهش یابد، مالیه آن‌ها تا پنجاه فیصد کاهش می‌نمائیم و دیگر سهولت را نیز هم برای شان مهیا می‌نمائیم و در مقابل از آن‌ها تعهد می‌خواهیم که در ترویج فرهنگ مالیاتی با وزارت مالیه شانه به شانه ایستاده شوند و مالیه رابه شکل شفاف تأدیه نمایند.
    قابل یادآوری است که از بخش سخنرانی نورالحق عمری رئیس پیشه‌وران و دوکانداران افغانستان، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد، شیخ محمد خالد حنفی وزیر سمع شکایت و امر بالمعروف و نهی عن المنکر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا.ا. و معین نشراتی اطلاعات و فرهنگ، نجیب الله خادم مشارو وزارت صنعت و تجارت، عزام مهاجر سخنگوی وزارت داخله وغیره صحبت نمودند.
    https://www.facebook.com/ARDAfghanistan1000/posts/137544032082853