• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    تحت رياست معين عوايد و گمرکات جلسۀ به منظور رسيدگی به مشکلات تاجران اتاق تجارت ننگرهار دایر گرديد

    4.JPG

    2 حمل 1401
    ۲ حمل ۱۴۰۱ خورشيدی
    جلسۀ به منظور رسیدگی به مشکلات تاجران اتاق تجارت ننگرهار تحت ریاست محترم الحاج ملا محمد ناصر اخند معین عواید و گمرکات و به اشتراک مستوفی ولایت ننگرهار، معاونین حمائیوی و تخنیکی این معینیت همچنان رؤسای تخنیکی، حقوقی، تعرفه و انکشاف ولایات، ریاست‌های عمومی گمرکات و عواید به حضورداشت رؤسا و معاونین اتاق تجارت ننگرهار در تالار جلسات معینیت عواید و گمرکات تدویر یافت.
    ابتداء رئیس و مسؤلین اتاق تجارت ننگرهار به نوبۀ خود به اشتراک کنندگان در مورد مشکلات در عرصه‌های مختلف از جمله صادرات و واردات اموال تاجران از طریق تورخم به معلومات داد.
    در مجلس در رابطه به مشکلات در عرصه‌های مختلف از جمله صادرات و واردات اموال تاجران از طریق تورخم و کشور همسایه و همچنان مشکلات مالیاتی منجمله بررسی دوسیه‌های مالیاتی تاجران که در تحقق ابتدایی بیرون نویسی غرض تصفیه ذمت مالیاتی آن‌ها صورت گرفته، انتقال دوسیه‌های غرض پرداخت به موقع ذمت مالیاتی، جلوگیری از قاچاق اموال، خانه‌پُری دقیق اظهارنامه‌ها و ارائه ارقام دقیق در سند مذکور، پرداخت محصول گمرکی اموال و در ضمن در مورد تفتیش اسناد بحث همه جانبه و مفصل صورت گرفت.
    معین عواید و گمرکات به مسؤلین محترم اتاق تجارت ننگرهار گفت: دولت امارت اسلامی افغانستان در قبال تطبیق تعهداتش در جهت تأمین امنیت شهروندان، محوه فساد مالی و اداری، رشد اقتصادی و فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری برای مردم عزیز و به خصوص تاجران پابند بوده و برای رفع مشکلات آن‌ها هر نوع تسهیلات لازم را فراهم می سازد.
    وی در ادامه گفت: تجار باید با وزارت مالیه همکاری متداوم نماید تا جلو فساد گرفته شود، اموال که وارد و یا صادر می نمایند، ارقام دقیق تجارتی خویش را در اظهارنامه‌های مالیاتی درج نمایند تا محاسبه دقیق ذمت مالیاتی شرکت‌ها گردد، در این زمینه ریاست عمومی عواید تسهیلات لازم را به تاجران فراهم خواهد نمود.
    همچنان به مسؤلین ریاست‌های عمومی عواید و گمرکات وظیفه سپرده شد تا در حصۀ رفع مشکلات و پیشنهادات اتاق تجارت ننگرهار در روشنایی قوانین و طرزالعمل‌های مربوطه رسیدگی نمایند و تسهیلات لازم در بخش طی مراحل اسناد محصول گمرکی، مالیاتی و محلات گمرکی برای تاجران فراهم گردد.
    در ضمن به مستوفیت ولایت ننگرهار و به بخش‌های ذیربط اداره مالیاتی ولایت ننگرهار وظیفه سپرده شد تا در مورد بیرون نویسی‌های شرکت‌های تجارتی ولایت مذکور عندالمراجعه تاجران به آن‌ها وضاحت کامل داده شود تا تجار اطلاع حاصل نماید، اینکه بیرون نویسی‌های که اثر تحقق ابتدایی صورت گرفته است، از کدام مدرک می‌باشد و به اتاق تجارت ننگرهار تأکید گردید، در صورتیکه آن‌ها به بیرون نویسی‌ها قناعت نداشته باشند، می‌توانند در زمینۀ طالب وضاحت از مستوفیت ولایت ننگرهار شوند و در صورتیکه معلومات مورد ضرورت به دسترس شان قرار نگیرند، موضوع را در اسرع وقت با مقامات ذیصلاح این معینیت شریک سازند تا به مشکلات آن رسیدگی شود.
    در اخیر یک یک کاپی سافت قوانین، طرزالعمل‌ها و تعليماتنامه‌های مالیاتی از طرف معینیت عواید و گمرکات به تمام اشتراک کنندگان اتاق تجارت ننگرهار در فلش‌های جداگانه به منظور آگاهی از اسناد مذکور و استفاده در طی مراحل اسناد مالیاتی و گمرکی و جلوگیری از فساد توزیع گردید.