• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    بحث آکادمیک روی مالیه بر ارزش افزوده صورت گرفت

    VTA.jpg

    23 حمل 1400
    ۲۳ حمل ۱۴۰۰ خورشيدی – طی یک ورکشاپ یک روزه در تالار جلسات پوهنتون کاردان به استادان، پژوهشگران علمی و محصلان پوهنتون مذکور بخش ماستری رشته اداره و تجارت در مورد قانون مالیه بر ارزش افزوده و همه موارد این ماليه آگاهی داده شد.
    نخست آقای احسان الله هلالی رئیس مالیه دهندگان بزرگ ریاست عمومی عواید وزارت مالیه شروع به سخنرانی کردند که بعد از خوش آمديد گفتن به مهمانان در جریان سخنرانی شان گفتند که مالیه بر ارزش افزوده و قانون آن در آغاز سال مالی آینده به صورت عملی تطبیق می گردد و خوبی آن اینست که این مالیه باعث جلوگیری از فرار مالیاتی میشود.
    بعداً توسط آقای احمد یما نورزی رئيس پروژه مالیه بر ارزش افزوده ریاست مالیه دهندگان بزرگ پریزنتیشن معلوماتی همه جانبه در مورد قانون مالیه بر ارزش افزوده ارایه گردید.
    در پایان بحث آکادميک همه جانبه میان اشتراک کنندگان صورت روی این موارد صورت گرفت، نظريات آنان شنيده شد و آقای احسان الله هلالی رئیس مالیه دهندگان بزرگ و آقای رحمان الله شهاب آمر مالیات بین المللی به پرسشهای اشتراک کنندگان پاسخ ارایه کردند.
    قابل یادآوری است که مالیه بر ارزش افزوده در نه فصل و سی و پنج ماده ترتیب و توسط شورای ملی تصویب و مقرره آن نیز توسط شورای وزیران منظور گردیده است.
    ۸