• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    جلسه پیرامون تطبیق بموقع تفاهمنامه ها

    mmm.jpg

    7 حمل 1400
    معینیت عواید و گمرکات به روز چهارشنبه ۴ حمل ۱۴۰۰ میزبان پرایسک، سه اداره دولتی وزارت صنعت و تجارت، داخله و اداره ملی احصائیه و معلومات، اتاق ها و فدارسیون اتاق ها بود. در این نشست در مورد تطبیق بموقع تفاهمنامه های که قبلاً میان وزات های مالیه، صنعت و تجارت، داخله و اداره ملی احصائیه و معلومات به امضا رسیده بود، بحث های تخنیکی صورت گرفت و قرار است پلان های تطبیق تفاهمنامه ها از طریق پرایسک با ادارات ذیربط دولتی و سکتور خصوصی (اتاق ها و فدراسیون اتاق ها)‌ شریک گردد.
    اعضای اشتراک کننده از پیشرفت های خوب در جلوگیری از توزیع متعدد نمبر تشخیصیه TIN و پروسه تصفیه مالیات ابراز خرسندی نمودند.
    مجیب الرحمن شیرزاد معین عواید و گمرکات از آمادگی کامل این معینیت جهت تطبیق تفاهمنامه ها نیز خبر داده روی قانونمند سازی تجارت در افغانستان تاکید ورزیده گفت: هر شرکت یک شخصیت حکمی است و حساب بانکی شرکت باید بنام خود شرکت باشد تا بررسی و جمع آوری عواید بصورت شفاف و سریع صورت گرفته و از تجارت غیرقانونی نیز جلوگیری گردد.
    با تطبیق این تفاهمنامه ها متشبثین میتوانند در مدت کوتاه پاسپورت تجارتی اخذ، تمدید و یا لغو نمایند. همچنان تطبیق این تفاهمنامه ها به متشبثین کمک خواهد نمود تا جوازهای سابقه شان را به زودترین فرصت لغو و در صورت نیاز در مدت کوتاه تذکره الکترونیکی از مرکز واحد خدمات ثبت جوازهای وزارت صنعت و تجارت بدست آورند.
    قراراست ریاست عمومی ثبت مرکزی و مالکیت های فکری وزارت صنعت و تجارت توزیع جوازها را به رویت تذکره کاغذی مسدود و از متقاضیان درخواست ارائه تذکره الکترونیکی نماید. این پروسه عنقریب عملی گردیده و در ربع دوم سال جاری (۱۴۰۰) اجباری می گردد.
    نظرها