• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    سیستم های عواید و گمرکات با سیستم پرداخت الکترونیکی وصل شد

    revenue.jpg

    30 حوت 1399
    امروز پنجشنبه ۲۸ حوت ۱۳۹۹ تفاهمنامه همکاری میان معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه و د افغانستان بانک جهت اتصال سیستم های عواید و گمرکات با سیستم پرداخت الکترونیکی د افغاستان بانک طی یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت به امضا رسید.
    هدف از امضا تفاهمنامه ساده سازی و کوتاه ساختن پروسه کاری، شفافیت در روند جمع آوری عواید ملی، جلوگیری از فرسوده شدن پول و جلوگیری از ضیاع وقت سرمایه گذاران،تاجران و مالیه دهندگان میباشد.
    داکتر میرویس بهیج معاون ریاست عمومی عواید در این نشست گفت: یکی از اهداف کاری رهبری وزارت مالیه عصری سازی سیستم ها، با استفاده از روش های جدید تکنالوژی معاصر مطابق معیارات جهانی غرض اجرای پرداخت ها برای بهبود روش جمع آوری عواید ملی به صورت سریع، مصون و بموقع میباشد.
    داکتر بهیج همچنان اضافه کرد: منبعد مالیه دهندگان گرامی میتوانند مالیات خود را از تمامی چینل های پرداخت الکترونیکی که ماشین های ATM و اپلیکشن موبایل نیز شامل آن میباشد و یا تمامی نمایندگی های بانک های تجارتی پرداخت نموده نیاز به ارسال آویز بانکی به شکل فزیکی به ادارات مالیاتی و گمرکی نمیباشد.
    قابل ذکر است که با وصل شدن سیستم ها محدودیت های جغرافیایی از میان برداشته شده روند ترخیص کالاها از گمرکات و جمع آوری عواید تسریع میگردد.
    نظرها