• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    تاکید سرپرست وزارت مالیه بر تطبیق صد در صدی مالیه برارزش افزوده

    vat.jpg

    13 حوت 1399
    جلسه نوبتی مالیه در مورد مالیه بر ارزش افزوده به ریاست محترم محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه به روز دوشنبه مورخ ۱۱ حوت ۱۳۹۹ در تالار جلسات میعنیت عواید و گمرکات دایر گردید، در این جلسه در مورد مالیه بر ارزش افزوده و مسایل مربوط به آن بحث های همجانبه صورت گرفت .
    در آغاز جلسه سرپرست وزارت مالیه محترم محمد خالد پاینده در مورد ارزش مالیه بر ارزش افزوده صحبت کرده گفت: مالیه بر ارزش افزوده نقش عمده در بلند بردن سطح عواید ملی و خودکفای اقتصادی کشور دارد.
    وی در مورد آماده گی سیستم ، آغاز روند ثبت مالیه دهندگان، آگاهی دهی برای مالیه دهندگان و سایر نهاد های مرتبط، آمادگی شرکتها و نیاز مندی های بشری برای تطبیق این مالیه تاکید کرد.
    آقای پاینده در سخنان خود اضافه کرد: شرایط برای تطبیق مالیه بر ارزش افزوده بطور کامل مناسب است، چون در حال حاضر حمایت سیاسی دولت و هم خواست جامعه جهانی برای تطبیق مالیه بر ارزش افزوده است.
    سپس نصرالله درانی رییس عمومی عواید درمورد وضعیت فعلی آمریت مالیه برارزش افزوده صحبت کرده گفت: قانون مالیه برارزش افزوده ، مقرره ، تعلیمات نامه و طرزالعمل آن آماده شده است.
    آقای درانی اضافه کرد: اسناد هایکه جهت آغاز پروسه کاری و هماهنگی با ادارات تهیه شده است شامل ،فورمه ها، استراتیژی اطاعت پذیری به اساس تحلیل خطر ،طرزالعمل باز پرداخت ،استراتیژی ارتباطات و پلان کاری با اداره های مربوطه میباشد.
    در پایان پریزنتیشن معلوماتی توسط حامد وردگ کارمند آمریت مالیه بر ارزش افزوده برای اشتراک کننده گان جلسه ارایه گردیده و روی تطبیق صد در صدی آن بحث های همه جانبه صورت گرفت.