• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    امضا تفاهمنامه های همکاری برای وصل سیستم های الکترونیکی

    amza.jpg

    22 دلو 1399
    امروز دوشنبه ۲۰ دلو ۱۳۹۹ چهار تفاهمنامه همکاری جهت اتصال سیستم های الکترونیکی برای شریک ساختن معلومات مورد نیاز و تسهیل پروسه های کاری جهت رشد بیشتر سکتور خصوصی درکشور میان وزارت های مالیه، صنعت و تجارت،‌ داخله و اداره ملی احصایه و معلومات امضا شد.
    هدف از امضا تفاهمنامه ها ساده سازی و کوتاه ساختن پروسه اخذ وتجدید پاسپورت تجارت و جلوگیری از توزیع نمبر تشخیصیه (TIN) متعدد، به منظور رشد بیشترسکتورخصوصی، جلب علاقمندی آنها به سرمایه گذاری بیشتر، جلوگیری از فرار سرمایه و بلند بردن عواید ملی میباشد.
    مجیب الرحمن شیرزاد معین عواید و گمرکات وزارت مالیه در این نشست گفت: معینیت عواید و گمرکات در صدد ایجاد سهولت ها و در عین حال تامین شفافیت میباشد که با وصل شدن سیستم های الکترونیکی از توزیع متعدد نمبر تشخیصیه مالیاتی که زمینه فرار مالیاتی را فراهم نموده بود جلوگیری شده و همچنان عواید بدست آمده از ریاست عمومی پاسپورت حین چاپ تعرفه مشخص گردیده و از تعرفه های جعلی نیز به این شکل جلوگیر صورت میگیرد.
    به اساس این تفاهمنامه ها، طرفین متعهد به بلند بردن سطح همآهنگی شان از طریق وصل سیستم های الکترونیکی و شریک ساختن معلومات گردیدند، تا سهولت های بیشتر را برای متشبثین داخلی فراهم نموده، ازسو استفاده ها و ضیا وقت شان جلوگیری گردد.
    قراراست بعد از امضا این تفاهمنامه که برای مدت سه الی پنج سال اعتبار دارد، اتاقهای افغانستان و فدراسیون اتاقها از تطبیق به موقع ماده های تفاهمنامه ها نظارت نموده به جلسات گروپ کاری سوم پرایسک – معاونیت اول ج.ا.ا گزارش ارایه نمایند.