• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    ریاست عمومی عواید مرکز لغو جواز نیست!

    136158881_2395751027238002_3158204355703157575_o.jpg

    18 جدی 1399
    معینیت عواید و گمرکات به روز چهارشنه ۱۷ جدی ۱۳۹۹ میزبان گروه کاری کمیته انکشاف سکتور خصوصی (پرایسک) بود. این جلسه به ادامه جلسات قبلی روی ساده سازی روند لغو جواز ها، اصلاح پروسه توزیع نمبر تشخیصیه مالیاتی متعدد، آگاهی عامه در مورد پرداخت مالیات به شکل الکترونیکی، ارتقا طرزالعمل استفاده موثر از زمین و املاک دولتی به مقرره جهت تسهیل دسترسی سکتور خصوصی به زمین، تسهیل دسترسی ریاست عمومی ثبت مرکزی و مالکیت های فکری به اطلاعات (دیتابیس) ریاست عمومی عواید و بخش پاسپورت وزارت داخله بمنطور تسهیل پروسه لغو جواز، طرح جدید قانون سرمایه گذاری خصوصی، فعال سازی برند (Invest in Afghanistan)، تعدیل قانون و یا مقررات محصول شاروالی جهت ساده سازی و کاهش هزینه جوازهای سکتوری مربوط به شاروالی کابل و تعدیل مقرره ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی جهت تسریع روند پروسه اخذ جواز محیط زیستی برای شرکت های تولیدی و صنایع برگزار گردید.
    محترم مجیب الرحمن شیرزاد معین عواید و گمرکات که ریاست این جلسه را به عهده داشت از همکاری همه جانبه معینیت عواید و گمرکات با سکتور خصوصی اطمینان داده گفت: قوانین مالیاتی افغانستان ساده ترین قوانین و فیصدی مالیات ما کمترین مالیات در منطقه است، مشکل اساسی نبود متخصصین مالی در شرکت ها و عدم آگاهی از قوانین است. وی همچنان برای رفع سو تفاهم تاکید کرد که ریاست عمومی عواید مرکز لغو جواز نیست و صرفاً مسولیت تصفیه مالیاتی را به عهده دارد.
    در ادامه محمد انیس پناه رییس بررسی ریاست عمومی عواید از پروسه تصفیه مالیاتی شرکت های که خواهان لغو جواز خود هستند گفت: شرکت های که امسال مراجعه مکینند کارشان در جریان همین سال به پایان میرسد و اما دوسیه های که متراکم شده اند و از سالهای قبل باقی مانده اند به دو کتگوری تقیسم بندی شده، یک آنعده شرکت های که عدم فعالیت هستند در جریان چند روز محدود کاری و دوم شرکت های که فعالیت داشتند در صورت ارایه اسناد حماییوی در چند ماه پروسه تصفیه شان صورت میگیرد.
    همچنان از تغییرات و ریفورم های بوجود آمده در ریاست عمومی عواید مانند کاهش ۵۰ درصدی نورم مالیات ثابت، کاهش جرایم مالیاتی، اظهارنامه الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی مالیات یاد شده و همچنان از توزیع نمبر تشخیصیه مالیاتی بصورت آنلاین در آینده های نزدیک نیز خبر داده شد.