• مالیه ما، کشور ما، آیندۀ ما info.ard@mof.gov.af
  • +۹۳ (۰) ۱۰۰۰

    آگاهی دهی در مورد قانون مالیه بر ارزش افزوده برای مالیه دهندگان

    5.JPG

    2 میزان 1399
    ۲ میزان ۱۳۹۹
    طی یک برنامه آموزشی یک روزه، آگاهی دهی در مورد قانون مالیه بر ارزش افزوده و موارد مربوط آن به نمایندگان شرکت ها، اصناف و سایر مالیه دهندگان داده شد.
    این برنامه با سخنان فیصل احمد منگل رئیس مالیه دهندگان بزرگ ریاست عمومی عواید افتتاح شد، وی ضمن استقبال از اشتراک کنندگان گفت: ″با تطبیق مالیه بر ارزش افزوده سطح عواید ملی بلند رفته که در نهایت از کمک های خارجی ما را بی نیاز میسازد، مالیه بر ارزش افزوده نسبت به سایر سیستم های مالیاتی به آسانی تادیه و تحصیل میگردد″.
    آقای منگل در ادامه افزدو: ″برنامه های آگاهی دهی در مورد قانون مالیه بر ارزش افزوده و موارد مربوط آن پس از این با سکتور های مختلف ادامه خواهد داشت″.
    پس از آن به اشتراک کنندگان پرزنتیشن معلوماتی ارایه گردید و مورد استقابل اشتراک کنندگان قرار گرفت.
    در بخش از پرزنتیشن آمده است : وزارت مالیه در ابتدا مالیه بر ارزش افزوده را بالای شرکت های که عواید شان ۱۵۰ میلیون افغانی یا بیشتر از آن باشد و سپس بالای مالیه دهندگان متوسط و کوچک تطبیق مینماید.
    مالیه بر ارزش افزوده جاگزین مالیه انتفاعی بوده و نورم معیاری آن ده سال میباشد.
    در پایان در مورد مالیه بر ارزش افزوده و موارد مربوط آن بحث های همه جانبه صورت گرفت و به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ ارایه گردید.
    قابل ذکر است که قانون مالیه بر ارزش افزوده در نه فصل و سی و پنج ماده ترتیب گردیده است که شورای ملی آنرا تصویب و مقرره آن نیز توسط شورای وزیران منظور گردیده است.